Παιδεία:
- Η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αποτελεί ένα πολύτιμο κεκτημένο των περισσότερων κοινωνιών και ένα αδιαμφισβήτητο μέσο εξάλειψης των κοινωνικών ανισοτήτων (/ & ευρύτερα μέσο κοινωνικής κινητικότητας)
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
- Καταπολέμηση της διαφθοράς των δημόσιων λειτουργών της εκπαίδευσης και της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος (αναφορικά ειδικότερα με τις προμήθειες υλικών),
- Έλεγχος, παροχή των κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων και παροχή επαρκούς χρηματοδότησης σε κάθε ίδρυμα.
- Αντιμετώπιση καταστάσεων υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων σε συγκεκριμένους ομίλους της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
- Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη θέσεων- Στήριξη των Αναπληρωτών- κατάργηση της ομηρίας τους (από όλους) στην προσπάθεια μονιμοποίησης.
- Ενίσχυση μισθολογικών απολαβών – αυτό θα οδηγήσει και σε μείωση της διαφθοράς των εκπαιδευτικών.
- Άμεση έμπρακτη διασύνδεση της Παιδείας με τον Πολιτισμό.
- Αναπροσαρμογή προγράμματος σπουδών – να πάψουν τα λύκεια να λειτουργούν ως εξεταστικά κέντρα: Άμεση επανένταξη των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και πολιτισμού (καλλιτεχνικά, κοινωνιολογία κτλ.). Εισαγωγή μεθόδων εκπαίδευσης (όχι μόνο τεχνοκρατικών ) αλλά και μεθόδων εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης μέσα από τη συζήτηση και τον διάλογο (σε θέματα ρατσισμού, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης κτλ)
- Επαγγελματικός προσανατολισμός από την αρχή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
- Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους.
- Επαναπροσδιορισμός του Ρόλου του Πανεπιστήμιου (από-τεχνοκρατικοποίηση μαθημάτων των προγραμμάτων σπουδών). Στόχευση στη δημιουργία σκεπτόμενων πολιτών (όχι υπηκόων)
- Συνταγματικά κατοχυρωμένη θεσμική αυτοτέλεια των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων
- Δημόσια Δωρεάν Πανεπιστήμια, ανοιχτά και συνδεδεμένα με την κοινωνία και την οικονομία
- Ενίσχυση της μεταδευτεροβάθμιας ΕΕΚ και της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης με στόχευση την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελληνικής Οικονομίας. Στην μεταδευτεροβάθμια ΕΕΚ τα Κολέγια θα μπορούσαν να έχουν ρόλο, εξαιτίας της διασύνδεσης τους με την αγορά και της προσφοράς εφαρμοσμένης επαγγελματικής γνώσης. Αναπροσαρμογή του πλαισίου της Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
- Ενίσχυση των Δομών στήριξης των φοιτητών στην επαγγελματική τους υποκατάσταση μέσα από το δημόσιο πανεπιστήμιο και διασύνδεση της έρευνας με την ενίσχυση των παραγωγικών δυνάμεων της εκάστοτε περιοχής. Ενίσχυση της πρακτικής άσκησης.
- Ενίσχυση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ και της στελέχωσης του Διδακτικού και Ερευνητικού προσωπικού
- Μόνιμη απασχόληση του νέου επιστημονικού-διδακτικού προσωπικού,
Πολιτισμός:
- Ενίσχυση της προσβασιμότητας των πολιτών στις πολιτιστικές δραστηριότητες – ένταξη του πολιτισμού στην καθημερινότητα των πολιτών.
- Οικονομική ενίσχυση και στήριξη των καλλιτεχνών, των επαγγελματιών και όλων των εργαζομένων στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού. Αντιμετώπιση συγκεντρωτικών καταστάσεων στις οικονομικές απολαβές (π.χ. ένας- ο “σταρ” – να παίρνει υψηλές απολαβές και όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι (κάμερα, σκηνικά,) τίποτα- πχ. στον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης) .
- Στήριξη πολιτισμού έναντι εμπορικής κακοτεχνίας (παύση εκχυδαϊσμού πολιτιστικών χώρων, μνημείων και δημοσίων εορτών) .
- Δημιουργική Οικονομία και αναγνώριση του πολιτισμού ως μέσο βιώσιμης ανάπτυξης
- Προοδευτικό Στρατηγικό σχέδιο πολιτιστικής αναγέννησης που να περιλαμβάνει:
- Κοινωνικοποίηση και απελευθέρωση του Πολιτισμού
- Σεβασμό στην Ιστορία και δημιουργική αξιοποίηση αυτής και της παράδοση
- Προώθηση των νέων δημιουργών
- Άμεση έμπρακτη διασύνδεση με τη Παιδεία και την βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας σε όλους τους τομείς του οικονομικού και κοινωνικού γίγνεσθαι