Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) καλεί τους εργαζόμενους στο χώρο της πολιτιστικής βιομηχανίας σε πανκαλλιτεχνικό συλλαλητήριο τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022 στην πλατεία Συντάγματος, θα προηγηθεί συγκέντρωση στα προπύλαια του πανεπιστημίου Αθηνών και θα πραγματοποιηθεί πορεία προς το χώρο της κυρίας εκδήλωσης.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) με ανακοίνωσή του πριν την Πρωτοχρονιά (30 Δεκεμβρίου 2021)και με ανοικτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό της χώρας (4 Ιανουαρίου 2021) εξέθεσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος του πολιτισμού. Στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη η διοίκηση του Σ.Ε.Η. ασκεί δριμεία κριτική στην μέχρι τούδε πολιτική της κυβέρνησής του έναντι του καλλιτεχνικού κόσμου, δηλώνοντας ότι από την αρχή της πανδημίας, “τα μόνα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση είναι ο περιορισμός των πολιτιστικών εκδηλώσεων και της κοινωνικής ζωής”.
Η πρώτη ανακοίνωση του Σ.Ε.Η. (στο τέλος του 2021) περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση στο χώρο του πολιτισμού και στο χώρο του θεάτρου ειδικότερα: “Το Εθνικό Θέατρο σχεδόν έχει κατεβάσει ρολά εξ ολοκλήρου, δεκάδες παραστάσεις και παραγωγές κατεβαίνουν λόγω κρουσμάτων – κάποιες δεκάδες σε ελάχιστο χρονικό διάστημα-, ενώ η απουσία πολιτειακής οργάνωσης, είναι εκκωφαντική, θεατρικές παραγωγές ζημιώνονται, ηθοποιοί χάνουν μεροκάματο, με την πολιτεία να παγιδεύει ουσιαστικά τους εργαζόμενους, καθώς αφήνει με τα θέατρα να λειτουργήσουν κανονικά, να κλείνουν δε σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, χωρίς όμως ουδεμία στήριξη”.
Και όλα αυτά πριν την εξάπλωση της παραλλαγής Omicron του ιού. Τώρα οι εργαζόμενοι – όχι μόνο οι ηθοποιοί – στην παραγωγή πολιτιστικών προϊόντων “βγαίνουν στους δρόμους” με μια σειρά αιτήματα για να εξασφαλίσουν την αξιοπρεπή διαβίωσή τους, αν όχι την επιβίωσή τους
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει σχέδιο και στον νευραλγικό τομέα της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής παραγωγής. Και στον χώρο του πολιτισμού επαναλαμβάνει τον ανεπαρκή πολιτικώς εαυτό της και συνεχίζει, και εδώ, την προσφιλή της τακτική του “βλέποντας και κάνοντας” που ακολουθεί από την πρώτη στιγμή εμφάνισής της νόσου COVID-19, όπως επεσήμανε η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ στην τελευταία δημόσια ανακοίνωσή της για την πανδημία και την αντιμετώπισή της (Βλ. Δελτίο Τύπου, Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022, “Η επικίνδυνη κυβέρνηση οφείλει να παραιτηθεί”)
Ο γενικότερος φόβος για την ασθένεια και τις συνέπειές της μετατρέπεται από την κυβέρνηση σε μέσο τρομοκράτησης και των ανθρώπων, που κινούνται στον επισφαλή από κάθε άποψη, “καλλιτεχνικό χώρο”. Η αντιλαϊκή κυβέρνηση Μητσοτάκη επένδυσε, μεταξύ άλλων, και στην κατατρομοκράτηση του πληθυσμού για να ελέγξει διάφορες ανεπιθύμητες για αυτήν εξελίξεις και να καλύψει τις διαχειριστικές αδυναμίες της, αποτέλεσμα κυρίως των ιδεολογικοπολιτικών εμμονών της και όχι προσωπικών αδυναμιών.
Ο χώρος της παιδείας και του πολιτισμού είναι ένα από τα πεδία της καθημερινότητας στα οποία τα στελέχη της κυβέρνηση και ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός εκδηλώνουν τα συμπλέγματα κατωτερότητάς τους, διότι αφενός έρχονται σε αντιπαράθεση με κάτι που δεν αντιλαμβάνονται (και δεν προσπαθούν να καταλάβουν) και, κυρίως, με κάτι που αδυνατούν να ελέγξουν.
Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ με κριτική-παραγωγική διάθεση και αίσθημα ευθύνης για την μελλοντική προοπτική του ελληνικού πολιτισμού, σε όλες του τις εκφάνσεις, για την ποιοτική αναβάθμιση και του εμπορικού πολιτιστικού προϊόντος, καθώς και προς τις ανάγκες και τα εργασιακά δικαιώματα δημιουργών, καλλιτεχνών και εργαζομένων στους σχετικούς χώρους επαγγελματικής δραστηριότητας και παραγωγής, στηρίζει την “πανκαλλιτεχνική” κινητοποίηση και συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος και τα αιτήματα-προτάσεις που ανακοίνωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Επίσης ανακοινώνει ότι θα καταθέσει, ενόψει και του πρώτου συνεδρίου της (24-25-26 Φεβρουαρίου 2022), τις δικές της προτάσεις για την παιδεία και τον πολιτισμό. Εκεί, μεταξύ άλλων, θα παρουσιαστεί και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το αναξιοποίητο εθνικό κεφάλαιο, που είναι το θέατρο και η συνακόλουθη θεατρική παιδεία.