Τη δεκαετία των μνημονίων η Ελλάδα ξεκίνησε με ένα εθνικό χρέος της τάξης του 125% του ΑΕΠ και έφτασε σήμερα στο 215% του ΑΕΠ με προοπτική καθόλου καλή. Είναι μια χρεοκοπημένη χώρα εδώ και καιρό και οι μεγάλες πολιτικές δυνάμεις του τόπου κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν ενώ θα έπρεπε να έχει δρομολογηθεί σχέδιο εθνικής ανασυγκρότησης και να έχει ενημερωθεί ο Ελληνικός λαός περί του πρακτέου χωρίς περικοκλάδες. Ένα νέο ξεκίνημα απαιτεί πάνω από όλα ειλικρίνεια μαζί με το θάρρος της αυτοκριτικής για να δούμε τι δεν πήγε καλά τα τελευταία τριάντα χρόνια και να αναζητήσουμε νέες ιδέες και οράματα. Απαιτούνται προτάσεις ριζοσπαστικές που θα κινητοποιήσουν και θα εμπνεύσουν τον Ελληνικό λαό. Οι εθελοντές, νέοι σε ηλικία , στις πρόσφατες πυρκαγιές, έδειξαν πως δεν αποσύρθηκαν από την πολιτική, που όμως απαιτεί νέους δρόμους για να τους τραβήξει. Η νέα γενιά εάν δεν υπάρξει όραμα θα οδηγηθεί στην αποχή, την αδιαφορία και τη μετανάστευση.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν μπορεί, παρά τον πρόσφατο ανασχηματισμό της, να πείσει ούτε τους ψηφοφόρους της για την ορθότητα των πεπραγμένων της και τις όποιες προτεραιότητές της. Τώρα που η χώρα κάηκε, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το περιβάλλον, και το «επιτελικό» κράτος έφτασε στα τελευταία του φαίνεται σε όλο του το φάσμα το πρόβλημα του πολιτικού μας συστήματος. Όμως όσο η ταξική κυβέρνηση αποδεικνύεται ανεπαρκής άλλο τόσο ανεπαρκής είναι η αντιπολίτευση. Ενώ η κοινωνία αποσυντίθεται τα δημοκρατικά κόμματα βρίσκονται σε στασιμότητα και κάνουν προτάσεις διαχείρισης των προβλημάτων ή και καθόλου. Μένουν θεατές απέναντι στην αφαίρεση συνταγματικών δικαιωμάτων, στην καταστροφή του περιβάλλοντος, στην αποδυνάμωση του κράτους πρόνοιας, στην αδιαφορία για το ΕΣΥ και στην φτωχοποίηση της Ελληνικής οικογένειας. Δυστυχώς η πολιτική ασκείται με επικοινωνιακούς όρους μέσα από πληρωμένα ΜΜΕ και γίνεται προσπάθεια να περάσει το μήνυμα «όλοι το ίδιο είναι» όπως παλαιότερα το γνωστό «όλοι μαζί τα φάγαμε».
Το γεγονός που σημάδεψε τις εξελίξεις παγκόσμια αλλά και στην Ελληνική κοινωνία τα τελευταία δύο χρόνια είναι η πανδημία, από τον κορονοϊό SARS-CoV2.Η πανδημική κρίση, δεν είναι μόνο ιογενής αλλά ταυτόχρονα οικονομικοπολιτική και πολιτισμική, αφού η εμφάνιση και η διάδοσή της εξαρτώνται από τον τρόπο της ζωής μας σήμερα και έχει πολύ σοβαρές συνέπειες στην συμπεριφορά, την οικονομία, εκπαίδευση και την επικοινωνία των ανθρώπων, υποβαθμίζοντας την κοινωνική μας ζωή σε όλες της τις παραμέτρους.Είναι πλέον γενικά αποδεκτό ότι η πανδημία παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της καθημερινής ζωής δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος ουδέποτε πίστεψε στο δημόσιο σύστημα υγείας, μιας και θεωρεί την υγεία είδος εμπορεύσιμο, λόγω αδυναμίας του να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της πανδημίας, χωρίς να επενδύσει στην υγεία, καταφεύγει σε μέτρα κοινωνικού διχασμού, οικονομικής εξαθλίωσης και κατάρρευσης και ιδιωτικοποίησης του ΕΣΥ. Στο ζήτημα της πανδημίας η κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη εστιάζεται στο ότι αντιμετωπίζει το πρόβλημα της πανδημίας με όρους επικοινωνιακούς και διαφοροποιείται από την κυβέρνηση στα παρακάτω:
– άρση της πατέντας των εμβολίων (η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν το συζητάει καν).
– ενίσχυση του ΕΣΥ και ιδιαίτερα της πρωτοβάθμιας φροντίδας, προληπτικά μέτρα για τους χώρους εργασίας, τα μέσα μεταφοράς και τις σχολικές αίθουσες, που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ακόμα και σήμερα δεν λέει να ασχοληθεί.
– ενίσχυση των ΜΕΘ με όσα φαρμακευτικά σκευάσματα μπορούν να βοηθήσουν.
– δημιουργία τείχους ανοσίας με μαζικό καθολικό εμβολιασμό (είναι γνωστό πλέον ότι ο μαζικός εμβολιασμός, ενώ μας προστατεύει από τις χειρότερες επιπτώσεις της μόλυνσης από τον κορονοϊό, δεν μπορεί να δημιουργήσει τείχος ανοσίας λόγω των συχνών μεταλλάξεων) όχι υποχρεωτικό στο γενικό πληθυσμό με εξαίρεση τους εργαζόμενους στο χώρο της υγεία και πρόνοιας όπου ο εμβολιασμός πρέπει να είναι υποχρεωτικός.
– αυτοί που αρνούνται να εμβολιασθούν θα μετακινούνται σε υπηρεσίες που δεν έρχονται σε επαφή με ασθενείς.
– τα μέτρα πρέπει να αφορούν εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.
– δωρεάν τεστ για όλους.
– οι θρησκευτικοί χώροι λατρείας δεν πρέπει να εξαιρούνται από τα προληπτικά μέτρα προστασίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ,μαζί με τη ΝΔ, α) αποδέχεται τα οριζόντια μέτρα εμβολιασμού όταν είναι γνωστό ότι μέχρι την ηλικία των 40 ετών το εμβόλιο δεν θεωρείται σκόπιμο, στην ηλικία των 40-65 πρέπει να χορηγείται κατά περίπτωση και άνω των 65 σε όλους***β) δεν λέει κουβέντα για τους εμβολιασμούς παιδιών που ξεκίνησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη όταν είναι γνωστό ότι τα παιδιά δεν κινδυνεύουν από τον ιό και μάλιστα όταν έχουν καταγραφεί θάνατοι παιδιών μετά από εμβολιασμούς στην Ευρώπη (ΕΜΑ Αύγουστος 2021), γ) αποδέχεται τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για τους υγειονομικούς γεγονός αντισυνταγματικό και αστήρικτο, διότι έχει αποδειχθεί ότι τον ιό μπορούν να τον μεταδώσουν εξ ίσου καλά και οι εμβολιασμένοι, δ)μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ αποδέχεται ότι το μόνο μέτρο αντιμετώπισης της πανδημίας είναι το εμβόλιο πράγμα ψευδές δεδομένου ότι υπάρχει το φάρμακο ιβερμεκτίνη το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως παγκοσμίως με εξαίρεση τις ΗΠΑ και την ΕΕ όπου το θέμα δεν συζητείται από κανένα για οικονομικούς λόγους*. Επειδή στην Ελλάδα τα κόμματα του κοινοβουλίου, με πρωταγωνιστή την κυβέρνηση, έχουν πάθει αφωνία σχετικά με τη χρήση της ιβερμεκτίνης, επειδή υπάρχει απαξιοτική συμπεριφορά μελών της κυβέρνησης της ΝΔ για το συγκεκριμένο φάρμακο αλλά και ακαδημαϊκών (φάρμακο για τις ψείρες, φάρμακο για τα άλογα και τις αγελάδες κ.λ.π.) επιβάλλεται η ενημέρωση του Ελληνικού λαού για τις ιδιότητες του φαρμάκου**. Η έρευνα που αφορά την ιβερμεκτίνη κατά του COVID -19 μέχρι σήμερα περιλαμβάνει περίπου 26000 ασθενείς και 31 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Η μεγαλύτερη επιτυχία της ιβερμεκτίνης αφορά την προληπτική χορήγησή της με ποσοστό αποτελεσματικότητας 86%. Η ιβερμεκτίνη χρησιμοποιείται σήμερα από περισσότερα του 1 δισεκατομμυρίου ατόμων και όλες οι μεγάλες επιδημιολογικές μελέτες είναι θετικές.
Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ έχει ήδη αναφερθεί με δελτία τύπου για την αποτελεσματικότητα της ιβερμεκτίνης (4.3.2021 και 24.7.2021) και θεωρεί ότι μαζί με τα εμβόλια, των οποίων η δραστικότητα τελευταία αμφισβητείται έντονα, η ιβερμεκτίνη μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά αλλά και θεραπευτικά. Θεωρεί επιβεβλημένη την άμεση εισαγωγή της Ιβερμεκτίνης στα Ελληνικά θεραπευτικά πρωτόκολλα πρόληψης και αντιμετώπισης της λοίμωξης από τον ιό. Τόσο στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας όσο και στη νοσοκομειακή περίθαλψη*. Στη χειρότερη περίπτωση θα μπορούσε να δοθεί προσωρινή άδεια σαν αυτή που δόθηκε στα εμβόλια και στα μονοκλωνικά αντισώματα μιας και το φάρμακο, γνωστό από δεκαετίες, δεν έχει σοβαρές παρενέργειες. Θεωρεί δε απαραίτητη την πλήρη ενημέρωση του κόσμου σχετικά με τα πρωτόκολλα προφύλαξης και θεραπείας, όπου λύνονται προβλήματα τα οποία δεν είναι δυνατό να αντιμετωπισθούν με τα εμβόλια.
Απέναντί σε όλα αυτά έχουμε μια κυβέρνηση που προσπαθεί να καλύψει το πρόβλημα της πανδημίας με κατασταλτικά, υποχρεωτικά, περιοριστικά και οικονομικά μέτρα κατά των ατόμων που δεν έχουν εμβολιασθεί προσπαθώντας να στρέψει τους εμβολιασμένους κατά των ανεμβολίαστων και να χρεώσει την αποτυχία της πολιτικής της σε αυτούς. Σε όλους τους τόνους υποστηρίζει ότι η μόνη έξοδος από την κρίση είναι οι εμβολιασμοί συνεπικουρούμενη από τα πληρωμένα ΜΜΕ. Δεν αναφέρει καν την ΠΦΥ η οποία είναι απαραίτητη για την επιτυχία οποιοδήποτε μέτρου και τώρα στρέφεται και κατά του προσωπικού των νοσοκομείων που είχε πρόσφατα χαρακτηρίσει ήρωες. Είναι εντελώς ανώφελο να προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία με εμβόλια χωρίς να αναπτύξουμε ΠΦΥ δωρεάν και υψηλού επιπέδου και χωρίς αποτελεσματική φαρμακευτική αγωγή.
Η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού έχει αποτύχει και όλα αυτά γίνονται στο μέσο ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ των εταιρειών που παράγουν τα εμβόλια σε ΗΠΑ και ΕΕ. Φυσικά δεν γίνεται λόγος για τα εμβόλια από Ρωσία, Κίνα και Κούβα που αντιμετωπίζονται από τις δυτικές κυβερνήσεις σαν να μην υπάρχουν.
Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ είναι κατά των οριζόντιων μέτρων εμβολιασμού, κατά του εμβολιασμού των παιδιών και κατά των αστυνομικών περιοριστικών και εκδικητικών μέτρων και προτείνει α) την άμεση ανάπτυξη σοβαρής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ) ώστε οποιοσδήποτε ασθενής, και φυσικά και ο πάσχων από SARS-CoV2, να έχει άμεση ιατρική αντιμετώπιση που είναι πολύ σημαντική για την μετέπειτα πορεία του, β) την προληπτική και θεραπευτική χορήγηση ιβερμεκτίνης ατομικά αλλά και μαζικά* ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων κρατών παρά τις συστάσεις του ΠΟΥ γ) τη λήψη άμεσα μέτρων ενίσχυσης των οικονομικά αδυνάτων (η θνητότητα είναι διπλάσια στις φτωχότερες περιοχές συγκριτικά με τις πλουσιότερες), δ) δραστική αναθεώρηση των απόψεών μας για τον ρόλο των χρόνιων νοσημάτων στην εξέλιξη της COVID-19.Θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει συνδημία (η ταυτόχρονη παρουσία και αλληλεπίδραση ανάμεσα σε δυο η περισσότερους νοσογόνους παράγοντες) και σαν τέτοια να αντιμετωπισθεί και ε) άμεση πρόσληψη χιλιάδων γιατρών και νοσηλευτών για την κάλυψη των υπαρχόντων κενών στο ΕΣΥ.
*(BIRD –(www.bird-group.org και FLCCC – www.covid19criticalcare.com ) κάτι που αποτυπώνεται και στην τελευταία μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε πολύ πρόσφατα στο JournalofAmericanTheraputics : https://journals.lww.com/americantherapeutics/Abstract/9000/Ivermectin_for_Prevention_and_Treatment_of.98040.aspx
**Ιδιότητες της ιβερμεκτίνης α) αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό πολλών ιών (Mastrangeloetal. 2012, Wagstaffetal. 2012, Tayetal. 2013, Götzetal. 2016), β) ανατέλλει και τον πολλαπλασιασμό του SARS-CoV-2 (κορονοϊού) καθώς και τη σύνδεσή του με τους ιστούς του ασθενή δια μέσου διαφόρων μηχανισμών (Calyetal., 2020), γ) έχει ισχυρότατες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες (Zhangetal., 2008;Cietal., 2009;Zhangetal., 2009), δ) ελαττώνει σημαντικά το ιικό φορτίο και προστατεύει τη βλάβη οργάνων (Arevaloetal., 2020, deMeloetal. 2020), ε) αναστέλλει την μετάδοση και την ανάπτυξη της COVID-19 σε αυτούς που έχουν εκτεθεί σε μολυσμένους ασθενείς (Bernigaudetal. 2020, Carvalloetal. 2020, HellwigandMaia 2020, Shouman, 2020), ζ) επιταχύνει την ανάρρωση και εμποδίζει τη χειροτέρευση ασθενών με ήπια έως μέτρια νόσο εφόσον χορηγηθεί γρήγορα μετά την έναρξη των συμπτωμάτων. (Carvalloetal. 2020, Gorialetal. 2020, Khanetal. 2020, Mahmud, 2020), η) επιταχύνει την ανάρρωση και βοηθάει στην αποφυγή εισαγωγής σε ΜΕΘ και θανάτου σε νοσοκομειακούς ασθενείς (Hashimetal. 2020, Khanetal. 2020, Niaeeetal. 2020, Portmann-Baraccoetal. 2020, θ) ελαττώνει την θνητότητα βαριά ασθενών με COVID-19 (Elgazzaretal. 2020, Hashimetal. 2020, Rajteretal. 2020), ι) προκαλεί εντυπωσιακή μείωση των θανάτων σε περιοχές με ευρεία χρήση της. (Chamie, 2020), κ) η ασφάλεια, η διαθεσιμότητα καθώς και το χαμηλό κόστος της ιβερμεκτίνης δεν συγκρίνονται μετά από 40 χρόνια χρήσης και δισεκατομμύρια δόσεων που έχουν χορηγηθεί μέχρι σήμερα (Kirciketal. 2016), λ) ο ΠΟΥ έχει περιλάβει την ιβερμεκτίνη στο κατάλογο με τα βασικά φάρμακα (“ListofEssentialMedicines”).*** Ο SARS-CoV2 μεταδίδεται πολύ εύκολα, αλλά έχει έναν πολύ χαμηλό δείκτη θνητότητας, κάτω από 2% που αφορά κύρια ασθενείς από τις πιο ευπαθείς ομάδες. Σήμερα είναι σαφές ότι υψηλή θνητότητα της COVID-19 παρατηρείται σε άτομα ηλικίας > 65 ετών ιδιαίτερα όταν συνυπάρχουν χρόνιες παθήσεις οι οποίες έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία 50 χρόνια.
Για τη Σοσιαλιστική Προοπτική
Το Εκτελεστικό Γραφείο