Στην Αυστρία υπάρχουν πέρα από την Coca Cola, την Pepsi Cola, την Afri Cola και μια σειρά τοπικής παραγωγής cola, όπως η American Cola, American Cola light, American Cola light Lemon, Ravilla Citro Cola, Palma Cola, Clever Cola, Keck–Cola, Peda Cola, Tirola Kola.
Η τηλεόραση του (ακρο)δεξιού λαϊκιστικού κόμματος FPO ανάρτησε στο διαδίκτυο ένα απόσπασμα από μια συζήτηση στο Nationalrat της Αυστρίας. Στην ταινία εμφανίζεται ο βουλευτής του κόμματος Michael Schnelditz να επιχειρεί κατά την αγόρευσή του ένα παράλογο “πείραμα”. Έχει σε ένα χαμηλό ποτήρι αντί για νερό μικρή ποσότητα αναψυκτικό cola και προσπαθεί να αποδείξει με το “πείραμά” του ότι τα rapid tests δεν αξίζουν τίποτε εφόσον και στην περίπτωση της χρήσης ποσότητας cola χρωματίζεται η επιφάνεια των σωματιδίων χρώματος. Και αφού κάνει το “πείραμά” του επιτίθεται κατά της κυβερνήσεως η οποία υποβάλλει τον πληθυσμό σε τέτοια άχρηστα τεστ.
Το βίντεο παρέλαβαν οι ακροδεξιοί της “Εναλλακτικής για τη Γερμανία” και άρχισαν να το αναμεταδίδουν. Ανάμεσά τους και κάποιοι βουλευτές της Ομοσπονδιακής Βουλής. Στην Ελλάδα ο αθλητικογράφος Αλέξανδρος Τσίγγος της εφημερίδας METROSPORT της Θεσσαλονίκης κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος έγραψε ένα άρθρο με τίτλο “Η Coca Cola πάει με όλα”, όπου η cola των Αυστριακών στην δική του αφήγηση γίνεται Coca Cola και μάλιστα με λεμόνι. Έτσι η αμερικανική πολυεθνική έχει στην Ελλάδα δωρεάν διαφήμιση, ενώ μόνο ο (ακρο)δεξιός αυστριακός λαϊκιστής βουλευτής γνωρίζει τι είδους cola περιείχε το ποτήρι του. Αξιοπερίεργο είναι ότι το METROSPORT είναι η μοναδική ελληνική εφημερίδα σε online έκδοσή της που έχει ανάλογο ρεπορτάζ και εικονογράφηση (η φωτογραφία που αναπαράγουμε είναι επεξεργασία στο photoshop και είναι από άλλη παρουσία του αυστριακού βουλευτή). Αν προσθέσουμε και τις ασαφείς αναφορές σε άλλα δημοσιεύματα σε μια αγγλική και μία ισραηλινή εφημερίδα, αλλά χωρίς να δίδονται ακριβείς ημερομηνίες κυκλοφορίας των φύλλων, και ότι δε δίδεται κάποιο link ως παραπομπή, μας βάζει στον πειρασμό να σκεφθούμε ότι πρόκειται για δημοσίευμα χαλκευμένο από την ίδια την Coca Cola. Απομένει να αποδείξει ο Αλέξανδρος Τσίγγος ότι γνωρίζει και γερμανικά και αγγλικά και πολύ περισσότερο να αποδείξει από πού έχει την πληροφορία ότι η cola ήταν Coca Cola και ποιος κατασκεύασε στο photoshop την φωτογραφία;
Επί της βλακείας του αυστριακού ακροδεξιού βουλευτή και των γερμανών ακροδεξιών που αναπαρήγαγαν το ανόητο πείραμα και για τις ανοησίες του Αλέξανδρου Τσίγγου, ο οποίος παριστάνει στο γελοίο δημοσίευμά του τον αγανακτισμένο πολίτη, παραθέτω από γερμανόφωνη εφημερίδα την εξήγηση για την “επιτυχία του πειράματος” του αυστριακού βουλευτή: “Τα rapid test είναι διαστρωματωμένα με αντισώματα, στα οποία είναι προσκολλημένα σωματίδια χρώματος. Όταν συναντήσουν SARS-CoV ιό ή SARS-CoV2 ιό, προκαλείται μια αντίδραση με αντιγόνους του ιού. Με αυτόν τον τρόπο γίνονται ορατά τα σωματίδια χρώματος – η δέσμη χρωματίζεται. Αλλά αυτό συμβαίνει και όταν τα αντισώματα στη δέσμη του τεστ καταστρέφονται. Και αυτό το προκαλεί η cola. Αυτή έχει μια υψηλή τιμή οξύτητας ph 2,5 στον κλασσικό τύπο cola και το αντισώμα είναι μια πρωτεΐνη. Το οξύ επιτίθεται στην πρωτεΐνη. Και μετά και από αυτό γίνεται το χρώμα ορατό. Το τεστ του (σ.σ. αυστριακού) πολιτικού δείχνει λοιπόν ότι η cola κατέστρεψε την πρωτεΐνη”. (Ελπίζω να μην υπέπεσα σε κάποια μεταφραστική γκάφα, διότι η συγκεκριμένη ορολογία δε μου είναι οικεία, ούτε στα γερμανικά, ούτε στα ελληνικά).
(Αυτό το γεγονός με την οξύτητα δικαιολογεί και την “εξήγηση” του αθλητικογράφου του METROSPORT, ότι η Coca Cola ήταν με λεμόνι. Με τον τρόπο αυτό καλύπτεται και η έμμεση αποκάλυψη ότι η κλασσική Coca Cola περιέχει οξέα. Όλα θα αποδίδονταν στο… λεμόνι και την οξύτητά του).
Έτσι ο αυστριακός ακροδεξιός συμπέρανε ότι τα τεστ δεν έχουν αποτελεσματικότητα και ύψωσε τη φωνή του στο Nationalrat. Έχουμε και εμείς εδώ τους δικούς μας γραφικούς ακροδεξιούς και γνωρίζουμε. Οπότε ο αθλητικογράφος του METROSPORT, γνωστού για τις πολιτικές του απόψεις φύλλο της Θεσσαλονίκης, φρόντισε να πριμοδοτήσει την Coca Cola και να λαϊκίσει ασυστόλως κατά των rapid tests. Είναι δικό του το κείμενο ή προέρχεται από τα εργαστήρια προπαγάνδας της εγχώριας Coca Cola είναι ένα θέμα που μόνο ο κ. Αλέξανδρος Τσίγγος, μπορεί να διαλευκάνει και να αντιληφθούμε το εύρος αυτής της διπλής απάτης.
Σε κάθε περίπτωση είναι μια ακόμη ευκαιρία για να θέσουν οι καταναλωτές σε “καραντίνα” τα προϊόντα της Coca Cola και να πριμοδοτήσουν τα ελληνικά αναψυκτικά κατά τη διάρκεια των εορτών. [Βλ. σχετικά τα άρθρα μου στο διαδίκτυο, “Καραντίνα στην Coca Cola και τις πολυεθνικές” και “Τρέμει την καραντίνα των προϊόντων της η Coca Cola”].